Sveikas maistas jūsų vaiko dantims

Daugelis žmonių žino, kad cukrus ir lipnūs saldainiai yra blogis jų vaikų dantims. Jie netgi gali būti susipažinę su kai kuriais kitais blogiausiais maisto produktais, kurie gadina pieninius ir nuolatinius dantis – tai džiovinti ir rūgštūs vaisiai ir netgi marinuoti agurkai, kurie, kaip žinoma, pažeidžia dantų emalį.

Nors jūs dedate visas pastangas, kad vaikai mažiau vartotų gazuotų limonadų ir saldainių, tačiau ne mažiau svarbu paskatinti juos valgyti daugiau maisto produktų, kurie palaiko gerą dantų sveikatą. Šie maisto produktai iš tiesų padeda išvalyti vaikų dantis ir aprūpina organizmą vitaminais ir probiotikais, padedančiais išlaikyti stiprią imuninę sistemą ir apsaugančiais nuo dantų ėduonies. Dauguma šių produktų gali būti įtraukti į subalansuotą maistą, o kiti gali būti tiesiog sveiki užkandžiai.

Sveikas maistas vaikams

1. Nesaldinti pieno produktai

Daugybė pieno produktų puikiai tinka jūsų vaiko burnos sveikatai stiprinti ir tuo pačiu yra skanus užkandis. Pienas ir visi kiti pieno produktai suteikia kalcio ir kitų mineralų, kurie yra gyvybiškai svarbūs norint užkirsti kelią silpniems kaulams ir dantų gedimui. Kai kuriuose jogurtuose yra daug probiotikų, kurie pagerina žarnyno veiklą, sustiprina imuninę sistemą ir gydo tam tikras burnos ligas. Sūriai yra vieni iš naudingiausių pieno produktų, nes jie suteikia kalcio, stimuliuoja seilių susidarymą, neutralizuoja rūgštis, naikina blogąsias bakterijas ir sukuria aplink dantis „apsauginį skydą“.

2. Vaisiai ir daržovės

Vaisiai ir daržovės, kurių sudėtyje yra daug skaidulų, ypač naudingi dantims, kaip ir bendrai organizmo sveikatai. Daugelis iš šių maisto produktų turi didelį vandens kiekį, o tai skatina seilių gamybą ir išplauna iš burnos cukrų bei maisto daleles. Skaidulos vaisiuose ir daržovėse, pavyzdžiui, obuoliuose, salieruose ir morkose, „nušveičia“ dantis, pašalina cukrų bei apnašas, kurie gali sukelti dantų ėduonį ir spalvos pasikeitimus. Šie maisto produktai taip pat turi daug vitaminų ir mineralų, kurie yra būtini burnos sveikatai. Pavyzdžiui, obuoliuose yra daug vitamino C, kuris palaiko dantenų sveikatą, o morkose gausu vitamino A.

3. Riešutai

Riešutai yra sveiki užkandžiai dėl kelių priežasčių. Dėl „šlifavimo“ savybės jie padeda išlaikyti švarius dantis ir dantenas, o kramtymas stimuliuoja seilių gamybą bei neutralizuoja ėduonį sukeliančias bakterijas. Riešutai taip pat suteikia vitaminų ir mineralų, kurie palaiko dantų ir dantenų sveikatą. Žemės riešutai turi daug kalcio ir vitamino D, todėl jie yra vieni iš geriausių užkandžių dantims. Migdolai ir graikiniai riešutai taip pat yra puikus kalcio šaltinis, jie puikiai tinka salotoms, žuvies patiekalams ir jogurtui. Visų rūšių riešutai, įskaitant lazdyno riešutus, pistacijas ir pekanus, taip pat turi daug baltymų ir sveikųjų riebalų, kurie padeda palaikyti vaikų sveikatą.

4. Žolelių arbata

Kofeino neturinčios vaistažolių arbatos gali padėti vaiko dantų sveikatai. Daugelyje arbatų yra naudingų antioksidantų, kurie sumažina apnašų susidarymą ir apsaugo nuo dantų bei dantenų ligų. Tinkamiausios yra ramunėlių, levandų, kinrožių, pipirmėčių ir citrinžolių arbatos. Be to, kad palaiko burnos sveikatą ir šalina blogą kvapą, ramunėlės ir levandos gali prieš miegą padėti nuraminti hiperaktyvius vaikus. Kinrožių arbata yra puikus vitamino C šaltinis, o pipirmėtė ir citrinžolė padeda virškinimui ir sumažina skrandžio skausmą.

5. Lapinės daržovės

Puikūs kalcio, vitamino B-6 bei vitaminų A ir C šaltiniai yra lapinės daržovės, tokios kaip kopūstai, špinatai, pekino kopūstai, salotos. Šių daržovių maistingosios savybės palaiko stiprius kaulus ir stiprina dantis. Šie žalumynai taip pat suteikia kitas svarbias maistines medžiagas, tokias kaip geležis ir magnis, kurie augantiems vaikams labai svarbūs. Reikia skatinti vaikus valgyti kuo daugiau lapinių daržovių ir padėti jiems sukurti geresnius mitybos įpročius visam gyvenimui. 

Taigi, norint turėti sveikus ir tvirtus dantis, neužtenka vien tik iš raciono pašalinti saldžius gėrimus, džiovintus vaisius ar saldumynus, tačiau ne mažiau svarbu paskatinti vaikus valgyti sveikus produktus. Priešpiečiams ar į kelionę įdėkite daugiau sveikų užkandžių, tokių kaip obuoliai ir migdolai, supažindinkite su įvairių žolelių arbatomis, o į kasdien namie ruošiamą maistą įdėkite žaliųjų daržovių ar pieno produktų. Ir būtinai savo pavyzdžiu parodykite vaikams sveikos mitybos įpročius, valgydami šiuos maisto produktus patys. Žinoma, nepamirškite kasdien du kartus per dieną valytis dantis (ne trumpiau nei dvi minutes – o kad nebūtų taip nuobodu, naudokite PLAYBRUSH ;)) bei profilaktiškai bent du kartus per metus apsilankyti pas odontologą.

Pasidalinkite: